Wij zijn het Belevingsburo

Denk als een gast

In ons vak is het belangrijk om te denken hoe de gast het gaat beleven.

Klopt het verhaal van A tot Z, nemen we de gast mee uit de dagelijkse sleur in onze beleving?
Pas als we op alle vragen ja kunnen zeggen is de beleving geslaagd en kunnen wij net zo als uw gast genieten van de vreugde en plezier die uw gast beleeft.

0%
Beleving
0
afgeronde belevingen
0
Jaar ervaring

Onze geboorte

In het horrorseizoen van 2012 laten wij voor het eerst van ons horen. We ontwikkelen een spookhuis in de leegstaande melkfabriek in Arnhem.

Met een enthousiaste groep mensen toveren we de leegstaande fabriek om in dutch horror house. Het meisje Lauren is vermist en niemand weet wat er met haar gebeurt is. Tijdens het bezoek van Dutch horror house wordt de bezoeker alles duidelijk.

Na deze eerste editie laten we andere jaren ook nog van ons horen. Na 2016 laten we het concept dutch horror house los en gaan we verder onder andere namen.

Video’s zien van dit concept? Kijk even op de website van scarezone

Koepelgevangenis Arnhem

De koepelgevangenis in Arnhem komt leeg te staan. Wij krijgen de eer om in dit markante gebouw weer leven te brengen. Dit doen we door het ontwikkelen van escaperooms en belevingen voor bedrijfsfeesten. Mooi voorbeeld is het Koepelspel welke in het hart van de gevangenis gespeeld werd.

Het ontwikkelde concept is overgenomen door de nieuwe eigenaar van de Koepelgevangenis en anno 2023 draait dit nog steeds.

Horror dome

Ons horror hart blijft kloppen. Op het terrein van de Koepelgevangenis in Arnhem ontwikkelen we dan ook weer nieuwe spookhuizen.

De locatie is perfect voor een bijzonder verhaal. We halen IT, Saw en Chuckie tevoorschijn voor deze editie.

We kijken tevreden terug, en dat op een locatie waar dit waarschijnlijk nooit meer plaats zal vinden. Een unieke ervaring voor ons en de bezoekers.

Ontmantel de bom

Covid 19 doet zijn entree. Belevingen buiten de deur zoals we gewend zijn kunnen niet meer door verplichte sluitingen door de overheid en lockdowns. In een periode waar weinig mogelijk is merken we wel dat er behoefte is aan vermaak.

We ontwikkelen ontmantel de bom. Een kist welke we op iedere locatie in Nederland kunnen brengen. In een klein gezelschap zoals een eigen gezin is het de bedoeling om de bom onschadelijk te maken.

Via diverse opdrachten moet men achter de code zien te komen om het aftelproces te stoppen. Lukt het jullie om een ramp te voorkomen?

Indoorcity

Corona lijkt op zijn retour en we ontwikkelen een spel concept. Niet een gamehal waar er al vele van zijn, maar een met diverse belevingen. Denk aan escaperooms, VR games, Race experience maar ook de traditionele arcadegames ontbreken niet.

We vinden een locatie in winkelcentrum Kronenburg waar meer dan 100 verschillende winkels zijn gevestigd. In de voormalige chinees bouwen wij een vermaakzaak voor jong en oud.

Covid 19 maakt de start moeizaam we moeten diverse malen verplicht onze deuren sluiten. Maar geeft ook kansen om het concept weer verder uit te bouwen.

Indoorcity is anno 2023 nog steeds te bezoeken in winkelcentrum Kronenburg in Arnhem.

Start Belevingsburo

We zijn inmiddels 10 jaar bezig in de Leisure branche. Een paar honderd belevingen zijn inmiddels bedacht en ontwikkeld voor vele opdrachtgevers.

We bruisen van de ideeën en hebben vele concepten op de plank liggen te wachten op de juiste klant of om zelf verder te ontwikkelen. Maar alles is versnipperd. Het ene concept valt onder bedrijf x, de andere beleving weer onder bedrijf y.
We besluiten alles te bundelen, en wat is de gemene deler. Bij allen zorgen we voor belevingen. Eigenlijk zijn we een bureau die belevingen ontwikkeld voor diverse opdrachtgevers. De naam belevingsburo hadden we in het verleden in het jaar 2021 al eens bedacht. Nu is het tijd om deze echt vorm te gaan geven.

Vanaf nu bieden wij onze diensten aan onder belevingsburo,  en in het weekeinde leeft een deel van ons team zich uit achter de draaitafels via LG Entertainment

Ons team

Het creatieve brein

Het brein welke alle belevingen verzint. Samen met collega’s houdt hij van brainstormen om de leukste en meest bijzondere belevingen te ontwikkelen.

Handige handjes

Wat verzonnen wordt moet ook gemaakt worden natuurlijk. En gelukkig mogen we op een vast team rekenen die aan een paar woorden genoeg hebben om de ideeën om te zetten in een werkend product.

De techneut

Interactie in een beleving, dat vinden niet alleen wij leuk maar ook onze gasten. Of het gaat om een bewegingssensor en QR code die gelinkt is aan iets.
Draadjes, lampjes, props wij houden er van.

Een greep uit onze klanten